keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Säilyy kaaos kontrollissa

Aamu alkoi oikeastaan siitä, kun linkki ajoi ojaan ja jouduin soittamaan iskälle pääsisikö se sittenkin viemää mua kaupunkiin päin. Normaaliaamuina olisin mennyt myöhemmällä vuorolla, jolloin olisin ehtinyt ekalle tunnille vielä noin puoleksi tunniksi. Totta kai tämä tapaus piti sattua juuri koeviikolla ja päivänä, jolloin mulla on matikan koe. Ihmettelen vieläkin, miten ihmeessä oikein kerkesin siihen kokeeseen, kun aikaa oli niin vähän ja matkaa oli paljon. Kokeen alkamisesta myöhästyin noin kymmenen minuuttia, enkä ollut edes viimeinen paikalla. Meinasi kyllä jossain vaiheessa ruveta naurattamaan, kun mietin et tunti sitten oltiin vielä rämpimässä ikuisuuden mittaista ylämäkeä pitkin (koska linkki oli sen mäen alapuolella ja meidän auto yläpuolella, minne se oli pakko jättää tien huonon kunnon takia) seitsemän jälkeen aamulla, vesisateessa, kengät ja sukat märkänä miettien, että mitenköhän tämä päivä lähtee oikein käyntiin :D

Tosin kerkesin jo varautumaan siihen, että luovuttaisin suosiolla ja jäisin kotiin, koska ei mua enää kuitenkaan päästettäisi kokeeseen ja taas olisi istuttava uusinnoissa. Iskä kuitenkin sanoi, että kannattaa sitä kuitenkin kokeilla, ja tässä tapauksessa se kannatti. Aika mielenkiintoinen startti päivälle, joskaan ei yllättävä. Nimittäin tässä jaksossa ei ole ollut varmaan yhtäkään viikkoa, jolloin ei olisi tullut jotain ongelmia linkkimatkojen suhteen. Sillähän tämä koko homma tuntuu niin äärimmäisen huvittavalle :D

No joo, koulussa meni sitten aika tavallisesti, ei mitään ihmeellistä. Koe meni yllättävän hyvin ja niin edes päin. Koulun jälkeen kotiin, eikä vielä siinäkään mitään niin erikoista.
Jossain välissä iskä tuo mun huoneeseen jonkun ison kirjekuoren. Avaan sen silleen "Jaa-a, mihinköhän hommaan minut on nyt tietämättäni sotkettu...". Siinä lukikin näin:
"Muistatko osallistuneesi syksymmällä Felix-vihannesten myymäläkilpailuun, jossa palkintona oli huoleton ruokaviikko? Kisa päättyi 31.10.2013. Marraskuun 1. päivän arvonnassa onni potkaisi sinua!"


Eli käytännössä voitin 100€ lahjakortin cittariin, mikä koskee ainoastaan elintarvikkeita. Ton kirjeen mukana tuli tuollainen reseptivihköläpyskäjutskahommelisysteemi, jossa on erilaisia ruokareseptejä näköjään viikon ajalle. Vois ihan huvikseen testata jotakin noista, vaikkakin suunniteltiin sijoittaa noita rahoja lähinnä jouluruokiin. Arvatkaapa kuka ostaa tänä vuonna kinkun joulupötään!
Todella outoa, sillä meidän perheessä kaikki voitot on aina kerännyt mun pikkusisko. Se on voittanut 500€ arvasta ja digikameran jostain erään kylätapahtuman arpajaisten pääpalkintona. Olisihan se nyt minun kannalta erittäin kiva, jos sen onni olisi nyt vihdoinkin kääntymässä. Meinaan vaan, että saa nähdä kumpi vie tänä vuonna joulukalenteriarpa -voiton ;)

Ihmeen sumeita taas nämä kuvat o_O Tai sit mä en vaan osaa.

Tuon jälkeen sain vielä aikaiseksi pelata Simsiä ja olen taas vaihteeksi koukussa siihen. Hups.
Tulihan se paluu takaisin maan pinnallekin, kun tajusin että huomenna olisi Ruotsin koe (saa nähdä meneekö se sitten läpi - tai pääsenkö edes tekemään sitä :'D). Kun päästä loppui kyky ajatella, ryhdyin väsäämään joulukortteja. Jee, sain huikeat yksi kappaletta valmiiksi. Oon niin hidaaaaas.
Mutta eipä mulla muuta. Nyt olisi järkevintä ruveta nukkumaan ja niin minä taidankin tehdä. Toivottavasti yön aikana muutama ruotsin sana luikertelisi tuonne korvien väliin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti