sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Mikä olikaan elämän tarkoitus, se on arvoitus

Välillä tulee sellainen olo, että haluaisi nähdä tulevaisuuteen... Mua kiinnostaa todella paljon minkälainen mä olisin vuoden päästä. Haluan nähdä millä tapaa olen muuttunut ja olenko muuttunut ollenkaan siihen suuntaan, kuin nyt ajattelen muuttuvani. Mitä mun elämässä on tapahtunut? Onko mun elämässä uusia merkittäviä ihmisiä? Millaisia ajatuksia minulla on? Mitä olen menettänyt ja missä olen joutunut pettymään?

Mulle on iskostunut päähän, että mun elämä tulee muuttumaan vuoden sisällä paljon, mikä saattaa jonkun korvaan kuulostaa todella omituiselta ja turhalta ajatukselta. Mä todella petyn itseeni jos epäonnistun ja kaikki olisi samalla tavalla kuin nyt on. Haluan kasvaa ihmisenä, nähdä ja kokea enemmän ja ennen kaikkea löytää uusia puolia itsestäni. Tiedän, se ei tapahdu itsestään ja jotta mitään voisi tapahtua, sen on lähdettävä minusta itsestäni. En halua muuttua ihmisenä, mutta toivoisin asioiden olevan silloin eri tavalla.

En sano että olisin täysin tyytymätön nykyiseen tilanteeseeni, mutta tällaiset ajatukset ovat pyörineet päässäni jo pitkän aikaa. Minulla on kaikki hyvin ja varmaan siinä se ongelma onkin. Jostain syystä ajatus tulevaisuudesta itkettää. Ehkä siksi, koska se tuntuu niin kaukaiselta. En ymmärrä, että kohti sitä ollaan koko ajan menossa ja kun vihdoin ymmärrän, jotenkin koen että minulla on kiire. Kiire mihin? En edes tiedä sitä itse.

Ja miksikö itken? En tiedä. En tosiaankaan tiedä. En osaa määritellä sitäkään onko se iloista vai surullista itkua. Se on sellaista tyhjentävää, mikä tuntuu vievän loputkin selvät ajatukset päästäni... En haluaisi olla näin epätietoinen.

Sekavaa tekstiä, tiedän.

Eikä tätä tarvitse sen tarkemmin ymmärtää tai analysoida, kunhan vain mietin taas.

4 kommenttia:

  1. Mä oon muuttunut tosi paljon muutamassa vuodessa, mutta niinhän ne sanoo, että ihmisen aivot kasvaa 24-vuotiaaksi asti. Mun aivot on siis ensi viikolla kehittyneet sellaisiksi, millaiseksi ne voivat kasvaa. Onneksi tuli aloitettua toi kitarointi ennen sitä, hahah! :D

    Mua tavallaan hirvittää se, että ei enää oo mikään nuori tyttönen. Sitten taas toisaalta, hyvällä tuurilla elämää on vielä aika monta vuosikymmentä jäljellä. Ehtisi tehdä kaikkea, mitä haluaa. Mä olin nuorempana tosi kärkäs ja ärsyttäväkin, nykyään on jo hieman tasaisempi eikä aina sanoa kaikkea mitä mieleen tulee. Se on tosi hyvä juttu ja oon muutoksesta pelkästään kiitollinen. Ehkä se aikuistuminen tulee pikkuhiljaa ;) Mutta ymmärrän kyllä täysin, mitä tarkoitat tässä postauksessa. Kiire on, mutta ei tiedä mihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän se, ihminen ei varmaan koskaan ole täysin tyytyväinen ikäänsä. Tai siis, ihan sama minkä ikäinen on, niin siitä löytyy aina varjopuolia, millon on liian vanha tekemään sitä ja milloin on liian nuori tekemään tätä :D Ja niin, tärkeintähän on hyvä muutos ja just siihen suuntaan missä itse on tyytyväinen. Nytkin on tosi hassua katsoa tasan vuosi taaksepäin, jolloin elämässä oli taas ihan eri juttuja meneillään, joten on tosi outoa kuvitella nyt tästä vuosi eteenpäin, vaikka odotan sitä ehkä liikaakin.
      Mulla taas pitäis päinvastoin saada enemmän rohkeutta tehdä asioita. Ainakin sitä mä tällä hetkellä luulen tarvitsevani. Paino sanalla luulen... Ärsyttävää kun ei voi tietää :D

      Ja tuosta kitaran soitosta, parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

      Poista
  2. Mä pystyn Iida niin tosi paljon samaistumaan tohon mitä kirjoitit!! Itsekin olen tässä mietiskellyt samanlaisia ajatuksia, jännää :o Mua pelottaa mitä onkaan vastassa vuoden päästä, mutta niin kovin haluaisin vain tietää onko silloin kaikki hyvin. Tulevaisuus on oikeasti pelottava asia :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä kyllä jännää! :D Mutta sitä se on, pahinta kun ei vaan tiedä mitä käy, sillä asioita tapahtuu niin pitkällä aikavälillä joko paljon kerralla tai sitten silleen pikkuhiljaa ettei sitä edes huomaa. En tiedä susta, mut mulla on tuo ikä 18 sellainen maaginen ja mysteerinen numero tuolla takaraivossa :D Joillekin se ei merkitse yhtikäs mitään, mutta jotenkin tuntuu että mulle se merkitsee enemmän... o_O

      Poista